Facebook е най-популярната социална медия в Интернет с над 750 милиона потребители. Те са обединени по географско положение, месторабота, учебни заведения, групи, интереси и др. Всеки потребител сам избира каква информация да въведе за себе си, както и кои групи или личности имат достъп до нея. Комуникацията между потребителите във Facebook се осъществява по много различни начини, например изпращане на лични съобщения, чат, покани за участия в мероприятия, споделяне на снимки, текст, хипервръзки, видео откъси. Хората създават и се присъединяват към групи по интереси, участват в различни игри и използват десетки приложения на трети страни.
Ползите от социален маркетинг
Facebook е социална медия, защото създава общности от хора с еднакви интереси и гради стабилни връзки между тях. Хората общуват свободно и пълноценно, намират нови приятели, споделят интересна информация и мнения от живота си. Всички знаем, че точно тази информация участва в дефинирането на маркетинговите цели и откриването на ефективните канали за комуникация. Предприемчивите потребители използват Facebook за обратна връзка със своите клиенти и ги превръщат в активен участник в процеса на развиване на продукта или услугата си.
Все повече бизнес модели по света комуникират бранда си чрез собствена Facebook страница, а по-находчивите вече са създали група по интереси. Тези, които разполагат с бюджет, заплащат и за социални реклами. Стратегията и подходът са важни, ако желаете да превърнете усилията си в успешен Facebook маркетинг. Какво е Вашето ниво на проникване в социалната медия?