Обикновено общият брой на посетителите е индикатор за успеха на даден сайт. Колко обаче от тези посетители извършват желаните от Вас действия, след като са кликнали върху реклама Ви? Една маркетингова кампания би била доста безполезна, ако привлича много посетители, но нито един от тях не се превръща в клиент. Преобразуването на посетителите в клиенти е същността на Интернет маркетинга и се измерва чрез т.нар. проследяване на конверсиите.
Какво представлява конверсията?
Нека дефинираме какво всъщност обозначава една конверсия. В света на онлайн маркетинга конверсията е желано от Вас събитие, което настъпва след определено поведение на потребителя. С други думи, Вие конвертирате посетителите на сайта си в нови клиенти като задавате действия, които считате за полезни и доходоносни, например покупка на продукт, регистрация на акаунт, абониране за новинарски бюлетин, преглед на конкретна страница и т.н.
Вече може ясно да набележите действията на посетителите, които са най-важни за бизнеса Ви! Ние ще разположим специален инструмент на Вашия сайт за измерване на общия брой конверсии от всяка ключова дума, за която наддавате в Google AdWords. Когато разполагате с точни данни за конверсиите в отчетите си, Вие ще вземате по-находчиви решения за ключовите думи и фрази, в които инвестирате. Важно е да знаете колко добре се представя всяка ключова дума, когато решавате каква цена за клик да предложите. Повечето рекламодатели биха дали по-висока цена за ключови думи, които имат по-добра реализация. В крайна сметка ще установим доколко ефективни са Вашите AdWords кампании и каква възвращаемост получавате от всяка ключова дума.
Пример за следене на конверсиите
Преставете си, Иван ръководи онлайн бизнес и продава книги. Той знае колко кликвания получава от AdWords кампанията си, но би искал да знае точно кои ключови думи водят до продажби. С проследяване на конверсиите Иван може да получи тази информация, като отчете прихода от всяка продажба и го съпостави с цената на ключовата дума. Със статистика за конверсиите Иван открива, че ключовата фраза "книги в Интернет" има възвращаемост на инвестицията от 500%. Затова той оптимизира рекламната си кампания като увеличава разходите си именно за тази ключова фраза. Така той ще харчи средствата си доказано по-ефективно - за кликвания, които най-вероятно ще се превърнат в повече конверсии. Започнете и Вие още днес да отчитате и следите конверсиите си в Google AdWords!